Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57

#

Obecnie Spółka realizuje inwestycję w postaci napraw głównych (PU5) wraz z „bardzo głęboką” (największą do tej pory na rynku) modernizacją 20 sztuk jednostek EZT EN57. Modernizacja przeprowadzana jest według własnej dokumentacji konstrukcyjnej, a zmodernizowane pojazdy posiadały będą m.in. następujące parametry:

(1)  prędkość eksploatacyjną do 120 km/h,

(2)  poprawione zdolności jezdne dzięki zastosowaniu:

(2.1) nowych silników asynchronicznych,

(2.2) nowych przekładni dwustopniowych,

(2.3) modernizacji wózków w zakresie pierwszego stopnia usprężynowania i prowadzenia zestawów kołowych wraz z zapewnieniem optymalnych parametrów hamowania, dzięki nowoczesnemu układowi hamowania z nowym zaworem rozrządczym.

Ponadto zmodernizowane w FPS jednostki EN57 będą posiadały zmienione czoła pojazdu, nowe wnętrze, przebudowaną kabinę maszynisty,  system klimatyzacji (przestrzeń pasażerska oraz kabina maszynisty), kabinę WC w systemie zamkniętym oraz dodatkową dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, drzwi odskokowo-przesuwne, system informacji pasażerskiej oraz inne, wynikające z konieczności dostosowania takiego pojazdu do aktualnych standardów oczekiwanych przez przewoźników oraz pasażerów.

Certyfikaty: