Spółka zmodernizowała 20 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 (o nazwie handlowej FENIKS) w oparciu o własną dokumentację konstrukcyjną.
Zmodernizowane pojazdy charakteryzują następujące parametry:
- Prędkość eksploatacyjną do 120 km/h,
- Poprawione zdolności jezdne dzięki zastosowaniu:
- Nowych silników asynchronicznych,
- Nowych przekładni dwustopniowych,
- Modernizacji wózków w zakresie pierwszego stopnia usprężynowania i prowadzenia zestawów kołowych wraz z zapewnieniem optymalnych parametrów hamowania, dzięki nowoczesnemu układowi hamowania z nowym zaworem rozrządczym.
Przed modernizacją
Przed modernizacją, pociąg charakteryzował się przestarzałą infrastrukturą, co wpływało na komfort podróży pasażerów.


Po modernizacji
Po modernizacji, pociąg zyskał nowoczesne wnętrza, które zapewniają wysoki komfort i funkcjonalność.
Szybkość i wydajność na trasie
Ponadto zmodernizowane w FPS jednostki EN57 posiadają zmienione czoła pojazdu, nowe wnętrze, przebudowaną kabinę maszynisty, system klimatyzacji (przestrzeń pasażerska oraz kabina maszynisty), kabinę WC w systemie zamkniętym oraz dodatkową dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, drzwi odskokowo-przesuwne, system informacji pasażerskiej oraz inne, wynikające z konieczności dostosowania pojazdu do aktualnych standardów oczekiwanych przez przewoźników oraz pasażerów.