Skip to main content
Image 1 Image 2 Image 3

Nowoczesne pojazdy FPS dla Województwa Lubelskiego
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zrealizuje kontrakt na nowe EZT

Miło nam poinformować, że H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. została wybrana wykonawcą w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego na dostawę czterech nowoczesnych, bezemisyjnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT).

Kontrakt o wartości blisko 192,4 mln złotych obejmuje dostawę pojazdów do dnia 3 października 2029 roku. Nowe EZT przeznaczone będą do obsługi regionalnych połączeń pasażerskich na zelektryfikowanych trasach w województwie lubelskim oraz trasach wybiegających poza jego granice, m.in. w kierunku Stalowej Woli i Siedlec.

Nowe pojazdy oferują znacząco podniesiony komfort podróży i zwiększoną pojemność:

  • 176 miejsc siedzących (o 80% więcej niż obecne składy),

  • możliwość przewozu 16 rowerów,

  • dwie toalety, w tym jedna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,

  • udogodnienia dla rodzin z dziećmi, m.in. przewijaki,

  • prędkość maksymalna do 160 km/h.

Szacuje się, że cztery nowe pojazdy przewiozą rocznie nawet ponad 1,3 miliona pasażerów.

– Informacja o wyborze oferty Cegielskiego to dowód konkurencyjności naszej Spółki i zaufania do naszych rozwiązań technicznych. Rozpoczynamy nowy etap – oferujemy zupełnie nową generację pojazdów trakcyjnych, zaprojektowanych od podstaw w Poznaniu – powiedział Grzegorz Kucia, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. – Wierzę, że po województwach lubuskim i lubelskim, kolejne regiony również postawią na nasze innowacyjne rozwiązania.

Wybór oferty FPS został również doceniony przez przedstawicieli Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
– To nie tylko sukces biznesowy, ale także istotny krok w rozwoju zrównoważonej mobilności w Polsce. Jesteśmy dumni, że spółki z naszej grupy modernizują polską kolej – dodał Bartłomiej Babuśka, p.o. Prezesa ARP S.A.

Zakup nowych pojazdów jest elementem szerszego projektu inwestycyjnego realizowanego w ramach Programu Kolej+, którego budżet w regionie wynosi około 4,5 miliarda złotych i obejmuje m.in. inwestycje na trasach:

  • Lublin – Łęczna

  • Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj

  • Chełm – Włodawa

  • Łuków – Lublin (elektryfikacja)

  • Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek (z budową łącznicy omijającej stację Zawada)

Leave a Reply